logo
Glemt brukernummer eller passord

Fravalg revisjon - Altinn er tilrettelagt for meldingsmottak fra 12. mai

Foretaksregisteret ligger foran skjema. Melding om fravalg av revisjon kan meldes via Altinn fra og med i dag.

Forrige uke varslet Foretaksregisteret 16. mai som åpningsdag for å kunne melde fravalg av revisjon via Altinn. Denne åpningen er fremskyndet til i dag, 12. mai.

Meldingen om fravalg skjer via Samordnet registermelding i Altinn. I skjemaet angis først at meldingen gjelder Endring/nye opplysninger. I neste bilde, etter å ha lagt inn org.nr. og bekreftet id-opplysninger, velges rubrikken Revisjon/revisor (under Roller). Klikk på Neste, og kryss for "Det er besluttet at foretakets årsregnskaper ikke skal revideres". Husk å vedlegge kopi av generalforsamlingsprotokoll og styreprotokoll for dokumentasjon av hhv. fullmakt og beslutning om fravalg.

Vi minner ellers om NARFs støtteverktøy for behandling i styre og generalforsamling.

Opprettet:  12.05.11
Endret:  12.05.11

NARF © 2014 | Norges Autoriserte Regnskapsføreres Forening | Postboks 99 Sentrum, 0101 Oslo | post@narf.no | 23 35 69 00 | Personvernerklæring